Megláttatni azt, amit mások nem látnak!
Fókuszáljunk most arra az 5-8 percre, ami alatt az ügyfél megtiszteli bizalmával az őt vezető coachot. Hiszen ez idő alatt körvonalazódik a következő szakaszba való átlépéshez szükséges módszer alkalmazása is. A coaching ülés alapstruktúrájának az első igen fontos szakaszát tekintve az igényességre is valamit adó coach nem bagatellizálja el sem személyes, sem fizikai környezetének állapotát sem. Ne felejtsük el azt a tényezőt sem, hogy a pandémia helyzetéből adódóan a személyes találkozások mellett megszaporodtak az online formában kísért coaching ülések is.
A fizikai környezet mindkét esetben a kényelmet, biztonságot, nyugalmat kell, hogy hangsúlyozza. Mindemellett a Home Office váratlan meglepetéseket is tartogathat. A coach képző helyek hasznos tippeket, esetleg elvárásokat is meghatározhatnak mind a fizikai, mind az online tér arculatát tekintve. Ha nem rendelkezünk még irodával, akár coach szobát is foglalhatunk. Még mielőtt a saját kifogásainkat kéne kezelnünk, válasszunk olyan megoldást, ami a legmegfelelőbb működésünk szempontjából.
Minden alkalom, de legfőképpen az első találkozás kifejezett célja a bizalmi légkör megteremtése. Ennek egyik eszköze maga a tér, melyben a találkozás létrejön. A coach személyisége, elfogadó attitűdje, kapcsolatteremtő képessége is csak egy szelete. A sikerhez azonban ennyi nem elég.
Mégis a coach legfontosabb eszköze a bevezető szakaszban a személyes és fizikai tényezőkön túl maga a kérdezéstechnika. Különböző képzőhelyek némi eltéréssel átadják azokat az alap kérdéseket, melyekkel beléptethető, fókuszáltatható az ügyfél. Azt tudjuk, hogy elakadt élethelyzettel lesz dolgunk, és bízunk benne, hogy a változásra belülről fakadó késztetés ösztönzi a coacheet.